Sopimusehdot

Verkkoapteekkimme voimassa olevat sopimusehdot.
Nämä ovat Ilopilleri Apteekin ("Apteekki") sopimusehdot apteekin verkkosivuston ja verkkoapteekin käyttäjille ja asiakkaille ("Asiakas"). Kulloinkin voimassa olevat sopimusehdot löytyvät Apteekin verkkosivustolta, osoitteesta https://www.ilopilleriapteekki.fi/.

Asiakas sitoutuu kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin tehdessään tilauksen verkkoapteekissa. Apteekilla on oikeus muuttaa voimassa olevia sopimusehtoja ilman erillistä ilmoitusta Asiakkaalle.

Tilaaminen



Asiakkaan tulee olla yli 18-vuotias voidakseen tilata tuotteita verkkoapteekista.

Lääkkeiden tilaaminen



Lääkkeillä ei ole normaalia etäkaupan 14 päivän palautusoikeutta, koska lääkkeitä ei voi luonteensa vuoksi palauttaa edelleen myytäväksi kuluttajasuojalain 6. luvun 16 §:n 4. kohdan mukaisesti.

Joitakin lääkkeitä saa kerralla vain rajoitetun määrän. Kerralla tilattavasta enimmäismäärästä ilmoitetaan Asiakkaalle, mikäli enimmäismäärä ylitetään.

Tekemällä tilauksen loppuun Asiakas vahvistaa saaneensa tarvitsemansa lääkeneuvonnan. Asiakkaalla on mahdollisuus saada lääkeneuvontaa ilmaiseksi soittamalla apteekin asiakaspalvelunumeroon tai jättämällä soittopyyntö verkkosivujen kautta.

Joidenkin lääkkeiden myyntilupa edellyttää lääkeneuvontaa. Jos lääkeneuvontaa ei ole annettu ennen tilauksen tekemistä, apteekki ottaa yhteyttä Asiakkaaseen ennen tilauksen toimittamista kyseisten lääkkeiden kohdalla.

Lääkkeen tunnistaa tuotteen kohdalla olevasta Lääke tai Tuote on lääke -merkinnästä.

Hinnat ja hintojen muutokset



Kaikkien tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron (10, 14 tai 24 prosenttia). Apteekki pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tuotetekstit ja -kuvat



Tuotteiden ulkonäkö, koostumus ja ominaisuudet voivat poiketa verkkosivustolla esitetystä. Sivustolla esitetyt tuotetekstit ja tuotekuvat eivät välttämättä täysin vastaa lopullista tuotetta. Apteekki ei ole korvausvelvollinen, mikäli verkkopalvelussa näkyvä pakkauskuva tai tuotekuvaus ei täysin vastaa toimitettua tuotetta.

Sivustolla esitetyt varastotiedot ja toimitusaika-arviot



Sivustolla esitetyt varastotiedot ja toimitusaika-arviot ovat viitteellisiä, eivätkä välttämättä vastaa todellista apteekin tai apteekin käyttämien tukkuliikkeiden varastotilannetta. Toimitusaika-arvio ei välttämättä vastaa todellista toimitusaikaa.

Tilausten käsittely- ja toimitusaika



Tilaukset käsitellään ja lähetetään aina mahdollisimman pian. Tilausajankohdasta ja toimitustavasta riippuen toimitusaika on 1-5 arkipäivää. Mikäli kaikkia tilattuja tuotteita ei ole varastossa heti toimitettavaksi, apteekki ottaa yhteyttä Asiakkaaseen. Apteekki ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai niiden aiheuttamista välillisistä haitoista.

Tilauksen toimittaminen



Apteekki pidättää oikeuden olla toimittamatta verkkoapteekin kautta tehtyä tilausta. Jos asiakas on maksanut toimittamatta jätetyn tilauksen, maksettu summa palautetaan asiakkaalle.

Toimitustavat



Lisää tietoa verkkoapteekin toimitustavoista löytyy apteekin verkkosivustolta, kohdasta Toimitustavat. Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen mukaan ja ovat nähtävissä tilausta tehtäessä.

Maksutavat



Lisää tietoa verkkoapteekin maksutavoista löytyy apteekin verkkosivustolta, kohdasta Maksutavat. Asiakkaalta ei peritä lisämaksuja verkkoapteekin maksutapojen käyttämisestä.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla



Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun apteekille. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

Y-tunnus: 2122839-7
p. 020 7181 830

Verkkopankit



Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Asiakkaan kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Verkkopankissa tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana ja välittää maksun apteekille.

Tilausvahvistus



Tilauksen tekemisen jälkeen Asiakkaalle näkyy tilausvahvistussivu. Erillistä tilausvahvistusta ei lähetetä. Asiakas voi katsella tilauksen tietoja ja seurata tilauksensa tilaa verkkoapteekin Oma tili –osiossa.

Tilauksen peruminen



Tilauksen peruuttaminen maksutta onnistuu, jos sitä ei ole ehditty postittaa. Asiakas voi perua tilauksen olemalla yhteydessä verkkoapteekin asiakaspalveluun. Postittamattomasta toimituksesta peritty maksu palautetaan Asiakkaan tilille.

Postitetun tilauksen peruminen tapahtuu tuotepalautuksena (katso kohta ”Vaihto- ja palautusoikeus”). Asiakas vastaa aiheettomasta palautuksesta syntyneistä toimituskustannuksista.

Vaihto- ja palautusoikeus



Kaikilla tuotteilla, lukuun ottamatta lääkkeitä, elintarvikkeita, hygieniatuotteita ja intiimituotteita, on 14 vuorokauden palautusoikeus. Virheettömän palautettavan tuotteen tulee olla avaamattomassa alkuperäispakkauksessa ja sen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön ja muuttumaton. Kosmetiikan osalta edes testaaminen ei ole sallittua, koska testattua kosmetiikkatuotetta ei voi palauttaa myyntiin.

Vaihto- ja palautusoikeuden alaisista tuotteista peritty maksu palautetaan Asiakkaan tilille. Jos palautus koskee kaikkia tilauksen tuotteita, myös toimituskulut palautetaan Asiakkaan tilille.

Viallinen tai väärä tuote, tuotteen palauttaminen




  • Tuotevirhe tai kuljetusvahinko
    Mikäli Asiakkaan saama tuote on rikki tai muuten viallinen, Asiakas ottaa ensin yhteyden verkkoapteekin asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu ohjeistaa miten toimitaan ja miten palautus tehdään. Viallinen tuote, myös lääke, vaihdetaan aina uuteen maksutta 14 vuorokauden kuluessa. Asiakas vastaa aiheettomasta palautuksesta syntyneistä toimituskustannuksista.


  • Väärä tuote
    Mikäli Asiakkaan saama tuote ei ole sitä mitä hän tilasi, Asiakas ottaa ensin yhteyden verkkoapteekin asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu ohjeistaa miten toimitaan ja miten palautus tehdään. Väärä tuote, myös lääke, vaihdetaan oikeaan maksutta 14 vuorokauden kuluessa. Asiakas vastaa aiheettomasta palautuksesta syntyneistä toimituskustannuksista.


  • Miten palautetaan?
    Kaikkien tuotepalautuksien mukana on oltava täytetty palautuslomake. Postitse palautettavissa tuotteissa käytetään Postin asiakaspalautus -osoitekorttia. Palautettava tuote on pakattava huolellisesti, mieluiten samalla tavalla kuin se oli pakattu saapuessaan.

    Palautusosoite on:
    Asiakaspalautus
    Ilopilleri Apteekki
    Teollisuustie 1
    96320 Rovaniemi



Vastuut



Asiakkaan vastuut

  • Asiakas sitoutuu käyttämään palvelua sen ohjeiden mukaisesti

  • Asiakkaan tulee täyttää sopimusehdoissa mainitut vaatimukset

  • Asiakas sitoutuu antamaan itsestään totuudenmukaista tietoa tilauksen yhteydessä sekä palvelun rekisteröitymislomakkeella ja muuttamaan mahdolliset virheelliset tiedot viivytyksettä

  • Asiakas hyväksyy tilausta koskevat sopimusehdot

  • Asiakas hyväksyy Apteekin toimesta tehdyt muutokset asiakkuuteensa



Apteekin vastuut

  • Apteekki vastaa kaikesta palvelussa esitettävästä sisällöstä

  • Apteekki vastaa, että palvelussa esitettävä sisältö on Suomen lakien mukaista

  • Apteekilla on oikeus muuttaa ja päivittää ja korjata palvelun sisältöä ja/tai sääntöjä ilman erillistä ilmoitusta käyttäjille

  • Apteekki ei vastaa ulkopuolisten palveluiden tai yritysten esittämästä virheellisestä palvelua koskevasta informaatiosta

  • Apteekki vastaa sille kertyvistä asiakastiedoista ja niiden asianmukaisesta säilyttämisestä

  • Apteekki voi peruuttaa tilauksen tai evätä asiakkuuden

  • Väärinkäytöksistä ilmoitetaan aina viranomaisille



Palvelun immateriaalioikeudet



Kaikki palvelussa esitetyt kuva- ja tekstimateriaalit ovat Apteekin ja/tai sen yhteistyökumppaneiden omaisuutta. Tekijänoikeuksilla suojatun kuva- ja tekstimateriaalin luvaton käyttö tai kopiointi on kielletty.

Evästeiden käyttö ja käytön seuranta



Palvelu käyttää evästeitä (cookies). Evästeiden avulla Asiakkaalle tarjotaan yksilöityjen tarpeiden mukaisia tietoja ja palveluita. Evästeiden poiskytkeminen selaimesta saattaa vaikuttaa palvelun asianmukaiseen toimintaan. Käyttämällä verkkopalvelua Asiakas hyväksyy evästeiden käytön.

Apteekki seuraa ja kerää tilastotietoja Asiakkaan toimista palvelussa. Käyttämällä verkkopalvelua Asiakas hyväksyy käyttöön kohdistuvan seurannan.

Tietosuoja ja tietojen käsittely palvelussa



Kaikki Apteekille annetut asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen sekä lääkeneuvontaan. Apteekki huolehtii asianmukaisesta asiakastietojen käsittelystä ja säilyttämisestä. Lisätietoja löytyy tietosuojaselosteesta.

Kaupan etusivulle